PC GOJAČE

Priložnosti – razvoj – prihodnjost

Sodobno grafično oblikovanje – kaj je in kako spreminja svet

 

Pred nekaj desetletji si nihče ni mogel predstavljati, kam nas bodo popeljali računalniki in splet. Zdaj se lahko samo s strahospoštovanjem ozremo na vpliv, ki ga je imela digitalna revolucija na način našega dela, komuniciranja in druženja. Sodobno grafično oblikovanje je postalo bolj intuitivno in poglobljeno kot kdaj koli prej, saj umetniki ne ugibajo več, kaj njihovi trgi iščejo. Navdih in smernice so povsod, grafični oblikovalci se spreminjajo v mojstre manipulacije s potrošniki.

Kaj je grafično oblikovanje v nekaj besedah?

Najbolj enostavno, grafično oblikovanje je umetnost združevanja idej, slik in besedila v nekaj, kar pritegne in informira občinstvo. Gre za komunikacijo skozi vizualne elemente. To lahko pomeni uporabo edinstvene psihologije oblik logotipa za privabljanje določenega občinstva. Ali pa bi lahko vključeval skrbno izbiro barv za spletno mesto, da bi povečali možnosti za konverzije.

oblikovanje-majda-rogelj

Kot način komuniciranja s podobami je smiselno, da bi se zgodovina grafičnega oblikovanja razvijala tako, kot se človeška komunikacija sčasoma spreminja in razvija. Bolj ko se podjetja za grafično oblikovanje (kot npr. oblikovanje Majda Rogelj) naučijo o človeški psihologiji, vedenju strank in okoljskih trendih, bolj se preoblikuje umetnost oblikovanja.

V današnjem prispevku bomo preverili naravo grafičnega oblikovanja danes, kaj je najbolj vplivalo na oblikovanje, kot ga poznamo danes in kakšne so glavne značilnosti sodobnega oblikovanja.

Ne glede na bogato zgodovino oblikovanja oz. komuniciranja s slikami (praktično od pradavnine), ni nič tako tako pomembno vplivalo na oblikovanje grafike, kot sta razvoj tehnologije in digitalna preobrazba.Tukaj je le nekaj sprememb, ki jih vidimo v grafičnem oblikovanju danes.

1. Podjetja danes več vlagajo v grafično oblikovanje

Število ljudi, ki vlagajo v specializirane agencije za grafično oblikovanje, se je astronomsko povečalo. Tehnologija zagotavlja, da imajo blagovne znamke več možnosti za izpostavljenost na spletu. Tisti, ki želijo na nepozaben način komunicirati s svojimi strankami, potrebujejo podobo in tu pride na vrsto grafično oblikovanje, katerega nepogrešljivi element je zadnje čase tudi ilustracija (npr. promocijska ali infografika Majda Rogelj).

Še več, spletni svet pomeni, da lahko podjetja analizirajo podatke v realnem času in ugotovijo, kateri grafični elementi najbolje vplivajo na njihovo poslovanje. To pomeni, da blagovne znamke ne vlagajo več samo v oblikovalce, temveč tudi dobivajo višjo donosnost naložbe!

Sodobno grafično oblikovanje je postalo globalni pogovor med blagovnimi znamkami, njihovimi strankami in kreativci, ki z ustvarjalnostjo premostijo vrzeli in ovire.

infografika-majda-rogelj

2. Pametni vsebinski marketing in grafično oblikovanje

Ko je grafično oblikovanje prvič postalo temeljni del trženja, so se umetniki osredotočali predvsem na oblikovanje logotipa in oglaševalskih medijev za svoje stranke v obliki letakov in transparentov. Grafičnega oblikovanja so se včasih posluževali občasno. Danes je dosleden del trdne strategije skoraj vsake blagovne znamke. Dejansko nekatera najboljša podjetja na svetu vsak dan uporabljajo grafično oblikovanje. V kombinaciji s svojim trženjem na družbenih medijih in trženjem vsebin seveda.

V svetu, kjer želijo stranke vzpostaviti močnejše in edinstvene povezave s podjetji, zaloga fotografij in nekaj besedila na bodo dovolj.

Grafični oblikovalci imajo zdaj moč, da ločijo organizacije v digitalni pokrajini z vizualnimi slikami in elementi blagovnih znamk. Ti lahko pritegnejo pozornost celotnega ciljnega občinstva.

oblikovanje-logotipa

3. Novi kanali za raziskovanje

Ko govorimo o vsebinskem trženju in družabnih medijih, grafični oblikovalci danes osvajajo vrsto novih veščin, da bi okrepili svoje znanje. V preteklosti je bilo oblikovanje medijev za podjetje le razlaga, kaj je podjetje storilo na najučinkovitejši možni način. Čeprav je to še danes pogosta sestavina grafičnega oblikovanja, je treba razmisliti tudi o uvedbi in upoštevanju precej novih konceptih.

Na primer, psihologija in vedenje kupcev zdaj igrata ključno vlogo pri grafičnem oblikovanju. Mnogi strokovnjaki za blagovne znamke preučujejo elemente, kot so psihologija barve in vpliv oblik. S tem se prepričajo, da vsakemu naročniku posredujejo pravo osebnost. Hkrati oblikovalci ne ustvarjajo več samo posnetkov za eno samo platformo. Logotipi, sredstva vizualne identitete in elementi grafičnega oblikovanja, torej celotne CGP, morajo biti enako uspešni tudi v aplikacijah, mobilnih napravah in na večjih zaslonih. To pomeni, da so se v svetu oblikovanja pojavile nove discipline, kot je “odzivno” oblikovanje.

CGP

Vloga grafičnega oblikovalca se je spremenila

 V bistvu se je vloga grafičnega oblikovalca spremenila od enkratnega izvajalca do bistvenega dela katere koli poslovne ekipe. Današnje blagovne znamke se pri oblikovalcih ne zanašajo le na ustvarjanje logotipov in taktičnih komunikacijskih elementov. Pomembna je tudi njihova prisotnost v svetovnem spletu in ustvarjanje prepoznavnosti za njihovo blagovno znamko. Pri grafičnem oblikovanju ne gre več samo za umetnine, ampak za proces vzpostavljanja resnične povezave med strankami in podjetji z uporabo besed, tona, slik, oblikovanja in tehnologije.

Sodobno grafično oblikovanje: trendi, ki jih opažamo danes

Narava človeške komunikacije in hiter tempo v digitalnem svetu pomeni, da je pogosto težko slediti nenehno spreminjajoči se naravi grafičnega oblikovanja. V dobi, kjer je tehnologija povsod in ustvarjalnost postane dostopnejša, se lahko trendi v sodobnem grafičnem oblikovanju spremenijo tako hitro, kot se pojavijo.

Nekaj, kar se je zdelo najsodobnejše v letu 2019, bi lahko bilo v letu 2021 popolnoma zastarelo. Podobno bi lahko bila oblika, ki danes navdušuje svet, jutri stara praksa. Na primer, nekateri sodobni trendi grafičnega oblikovanja, ki jih vidimo danes, vključujejo:

1. Poenostavitev

Današnje stranke so zaposlene in imajo manj časa kot kdaj koli prej. Nimajo časa, da bi se ukvarjale z grafičnimi podjetji, ki njihove osebnosti in namena ne morejo ali znajo predstaviti na preprost način. V preteklosti so podjetja, ki so želela narediti velik vpliv, postala velika in drzna s pomočjo včasih kar precej kompleksnih in celo zapletenih logotipov in spletnih strani. Danes je preprostost ključ do uspeha.

2. Drzne in pogumne barve

Če ste v zadnjem času spremljali trende pri oblikovanju logotipov in blagovnih znamk, boste opazili ogromno barv, ki se je pojavile že leta 2017. Grafični oblikovalci so se začeli odločati bolj pogumno, v kombinaciji z dvodimenzionalno grafiko in preprostimi oblikami.

3. Poenostavljanje blagovne znamke

V zadnjem času se zdi, da je sodobno grafično oblikovanje na poti k trendom, ki so enostavnejši, a hkrati bolj poglobljeni. Zgodovina grafičnega oblikovanja se je razvila do točke, ko so strokovnjaki spoznali pomen uporabniške izkušnje in kaj to pomeni za vizualne vsebine.

Funkcija je danes bolj pomembna kot podrobnosti oblikovanja. Blagovne znamke si tako prizadevajo poenostaviti logotipe in celostno grafično podobo. Hkrati pa v vsak element vnesejo več pomena. Na primer, YouTube je ime skoraj izključil iz portfelja blagovnih znamk in vse poenostavil na eno preprosto, učinkovito podobo. Grafičnega oblikovanja ni več treba zapletati. Le nekaj mora pomeniti in na nekaj vplivati.

prihodnost-dizajna

Prihodnost grafičnega oblikovanja je najbrž povezava z AI (VIR 1)

Sklep

Sodobno grafično oblikovanje je ena najpomembnejših oblik komunikacije, v katero lahko vlaga vsako podjetje. Uporablja se lahko za nekaj tako preprostega, kot je aplikacija za pametni telefon, ali za nekaj tako zapletenega, kot je celotna identiteta blagovne znamke. Čeprav se je narava grafičnega oblikovanja z leti lahko spremenila, osnovni cilj ostaja enak. Danes, tako kot vedno, grafični oblikovalci svojim strankam ponujajo drugačen način govora s svojim občinstvom.

Ker se tehnologija, do katere imamo dostop, še naprej razvija s pomočjo elementov, kot so navidezna resničnost, razširjena resničnost in drugo, ni dvoma, da se bo sodobno grafično oblikovanje še naprej spreminjalo. Toda v svetu, ki ga ureja uporabniška izkušnja, bi morali biti umetniki, ki znajo uporabiti podobe in besedilo za prenašanje čustev in se povezati s svojim občinstvom, pripravljeni redno preverjati svoje tehnike.

VIR (1) Graphic design Institute